Αντώνης Λιβιεράτος

HOME

[Νέα] [Βιογραφία] [Δισκογραφία..] [Εκτός Δισκογραφίας] [Φωτογραφίες] [Γκρουπ] 

[Συναυλίες] [Downloads] [Οι πίσω σελίδες][Κείμενα & Συνεντευξεις] [Επικοινωνία] [Σύνδεσμοι]

 

Συναντώντας το Αύριο: Μια συνέντευξη στον Πέτρο Αντωνάκη  

 

Ο Αντώνης Λιβιεράτος απαντάει σε 5 ερωτήσεις του Πέτρου Αντωνάκη. Η συνέντευξη δημοσιεύθηκε στο τεύχος 20 του περιοδικού Extreme Audio Video, τον Οκτώβρη του 2000

 
Extreme AV: "Πρωτοποριακή αντίληψη" και "εύληπτα κομμάτια" γράφει το δελτίο τύπου. Πόσο πρέπει να παλέψει κανείς για να ισορροπήσει ανάμεσα; 
"Όχι και τόσο πολύ τελικά. Πρόκειται για μιαν αντίφαση που είναι περισσότερο έντονη στα λόγια απ' όσο αποδεικνύεται στην πράξη. Η ιστορία της ηλεκτρικής μουσικής είναι γεμάτη απο μουσικούς (απ' τον Jimi Hendrix ως τον David Bowie κι απ' τους Beatles ως τους Kraftwerk) που κατάφεραν να είναι πρωτοπόροι -με όλη τη σημασία της λέξης- και ταυτόχρονα "pop" -επίσης μ' όλη τη σημασία της λέξης-. " 

 

Extreme AV: Για να δημιουργήσει κάποιος κάτι "μεταμοντέρνο" είναι αναγκαίο να απορρίψει κάτι από το παρελθόν; 
"Πιστεύω ότι οποιοσδήποτε μουσικός ("μεταμοντέρνας" ή μη κατεύθυνσης) θέλει να παραμείνει δημιουργικός, αναγκάζεται να αναπτύξει την ικανότητα να επαναπροσδιορίζει διαρκώς τη σχέση του με το παρελθόν: Κάθε τόσο, κάποια ξεχασμένα στοιχεία του παρελθόντος έρχονται στο φως, ενώ κάποια άλλα σπρώχνονται προσωρινά προς το σκοτάδι. Έτσι (ο περί ου ο λόγος μουσικός) συνειδητοποιεί τελικά πως όλα όσα έχουν προϋπάρξει της δικής του μουσικής είναι δυνητικά πολύτιμα, πως τίποτα απολύτως δεν είναι άξιο απόρριψης."

 

Extreme AV: Σε σχέση με το "Τεράστιο Κίτρινο Πράγμα" οι συνθέσεις τολμούν περισσότερα. Το επιβάλει το κυνήγι της νέας μουσικής; 
"Σίγουρα δεν το επιβάλλει κάποια δραματική αλλαγή της ιδιοσυγκρασίας μου. Ίσα -ίσα, το "Τεράστιο Κίτρινο Πράγμα" ήταν για μένα ένα μεγάλο τόλμημα αφ' εαυτού. Οι "σπαρτιάτικες" συνθήκες παραγωγής του είχαν όμως σαν αποτέλεσμα κάποιες απ' τις πιο τολμηρές ιδέες του να μείνουν λίγο -πολύ σε επίπεδο προθέσεων, ν' αποτύχουν δηλαδή να φτάσουν ως τον ακροατή. ΄Οσο για το κυνήγι της νέας μουσικής, πράγματι υφίσταται και, ναι, εμπλέκομαι σ' αυτό με τη διαφορά που δεν ξέρω ποιός απ' τους δυο μας είναι τελικά ο κυνηγός και ποιός το υποψήφιο θήραμα." 

 

Extreme AV: Πότε ένας που πειραματίζεται με τους ήχους γνωρίζει ότι αυτό που έχει τελικώς μπροστά του είναι αυτό που επιθυμούσε εξ αρχής; 
"Όταν αυτό που έχει τελικώς μπροστά του τον συνεπαίρνει σε τέτοιο βαθμό, ώστε να τον κάνει να ξεχάσει τι ήταν αυτό που επιθυμούσε εξ αρχής." 

 

Extreme AV: Ποια είναι η βασική διαφορά του νέου LP από το προηγούμενο;
"Νομίζω ότι το "Πλαστικό Κουτί" είναι ένας πολύ πιο εξωστρεφής δίσκος απ' το "Τεράστιο Κίτρινο Πράγμα". Αυτή είναι και βασική μεταξύ τους διαφορά για μένα. Και η διαφορά αυτή γεννιέται όχι τόσο απο τη δική μου -εγκατεστημένη πλέον- βεβαιότητα ότι υπάρχουν αρκετοί ακροατές έτοιμοι να μ' ακούσουν, όσο απ' την σε μεγάλο βαθμό ομαδική (άρα και πιο άμεση) διαδικασία ηχογράφησης του "Πλαστικού Κουτιού".
 
Πίσω στα "Κείμενα & Συνεντεύξεις".
 

 

livieratos.gr, v4.0/ copyright: Αντώνης Λιβιεράτος 2006/  Σκίτσα & Εικόνες: Ελένη Πιπίνη

English version